Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Rahoille vastinetta

Katso kuva Rahoille vastinetta
  • 98 % markkinoijista kokee markkinoinnin automaation vaikuttavan merkittävästi yrityksen menestykseen (Econsultancy & Act-On 2017).
  • 45 % markkinointitoimistoista luottaa markkinoinnin automaation alustoihin osoittaakseen ROI:n (Ascend2 & SharpSpring 2017).
  • 57 % kokee markkinoinnin automaation huokeaksi tai hintansa väärtiksi (VB Insight 2015).

Näkyvää hyötyä.

  • 45,9 % markkinoijista sanoo markkinoinnin automaation parantaneen asiakaskokemusta (Koodiviidakko 2017).
  • 74 % markkinoinnin automaatiota tekevistä sanoo sen olevan yritykselleen hyvin tai melko hyödyllistä (B2Bmarketing.net & Circle Reseach 2015).
  • 78 % markkinoijista sanoo markkinoinnin automaation olevan pääasiallisesti syynä parempaan tulokseen (The Lenskold Group 2013).

Liidimäärä kasvuun.

  • Markkinoijat kokevat markkinoinnin automaation tärkeimmiksi hyödyiksi liidien laadun ja määrän (Koodiviidakko 2017, LinkedIn Technology Marketing Group 2015, Pepper Global 2013).
  • 80 % markkinoinnin automaatiota käyttävistä on saanut automaation kautta lisää liidejä (VB Insight 2015).
  • 67 % B2B-markkinoijista sanoo liidien lisääntyneen 10 %, ja 15 % vastaajista raportoi jopa 30 % noususta (DemandGen 2014).

Konversio ylös.

  • 77 % automaatioita hyödyntävistä kertoo konversion parantuneen (VB Insight 2015).
  • Parhaiten markkinoinnin automaatiota tekevillä on keskimäärin jopa 60 % muita parempi konversio (PR20/20 2014).

Parempia viestejä.

  • 68,5 % markkinoijista pitää viestien parempaa kohdennettavuutta markkinoinnin automaation suurimpana hyötynä (Koodiviidakko 2017).
  • 27 % niistä, jotka ovat alkaneet vastikään hyödyntää automaatiota, kokevat viestien olevan paremmin vastaanottajan tarpeita vastaavia (B2Bmarketing.net & Circle Research 2015).
  • Tekemällä myös oppii: kaksi vuotta automaatioita hyödyntäneillä sama luku on 74 % (B2Bmarketing.net & Circle Research 2015).

Mitattavia tavoitteita.

  • 63 % vastaajista koki markkinoinnin automaation parhaita ominaisuuksia olevan kyky asettaa mitattavia tavoitteita (Gleanster 2015).
  • Muita hyötyjä ovat myyntiaikojen lyheneminen (23,9 % vastaajista)
    lisääntynyt verkkoliikenne (21,1 % vastaajista) (LinkedIn Technology Marketing Group 2015).

Markkinoinnin automaatio taipuu moneen

Markkinoinnin automaatio taipuu moneen

Markkinoinnin automaatiota käytetään monipuolisesti niin kuluttaja- kuin yritysmarkkinoinnnissakin. Yhteistä näille markkinointitoimille on mitattavuus, myyntikeskeisyys, kohdentaminen ja monikanavaisuus. Markkinoinnin automaation olennaisimpia käyttötapoja ovat:

  • Markkinoinnin rutiinitehtävien automatisointi (Redeye & TFM&A Insights 2014) sekä markkinoinnin tehokkuuden parantaminen (LinkedIn Technology Marketing Group 2015).
  • Asiakaskokemuksen parantaminen (Redeye and TFM&A Insights 2014).
  • Sähköpostimarkkinoinnin parantaminen (Redeye and TFM&A Insights 2014; Regalix 2014).
  • Liidien hallinta (Redeye and TFM&A Insights 2014) ja hoivaaminen (Regalix 2014).
  • Monikanavainen markkinointi (Redeye & TFM&A Insights 2014) sekä eri lähteistä tulevan tiedon yhdistäminen (Regalix 2014).
  • Syntymäpäiväonnittelut, ostoskorin hylänneiden herättelyviestit ja vastaava kuluttajaviestintä (eMarketer 2013).
  • Asiakashankinta ja asiakassuhteen hallinta (ACT-ON & Gleanster Research 2015).

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

ViidakkoCEMillä toteutetut ristiinmyyntikampanjamme ovat nostaneet keskimääräisen ostoksen arvoa jopa 230 %.
Eva-Maria Vogasianos Markkinointikoordinaattori, Tempur Sealy
Sähköpostin lisääntyvän määrän myötä asiakkaat haluavat aidosti heitä kiinnostavaa ja kohdennettua sisältöä. Meillä kyse oli myös yrityksen sisäisestä paineesta resurssien säästöön ja tavoitteiden saavuttamiseen: näin syntyi tarve automatisoida asiakkaille lähetettäviä viestejä käsityön sijaan
Johanna Koskela Viestintäasiantuntija, Valtion erikoiskirjasto Celia

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: