Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Rahoille vastinetta

Rahoille vastinetta
  • 57 % kokee markkinoinnin automaation huokeaksi tai hintansa väärtiksi (VB Insight 2015).

Näkyvää hyötyä.

  • 74 % markkinoinnin automaatiota tekevistä sanoo sen olevan yritykselleen hyvin tai melko hyödyllistä (B2Bmarketing.net & Circle Reseach 2015).
  • 78 % markkinoijista sanoo markkinoinnin automaation olevan pääasiallisesti syynä parempaan tulokseen (The Lenskold Group 2013).

Liidimäärä kasvuun.

  • B2B-markkinoijat kokevat markkinoinnin automaation tärkeimmäksi hyödyksi liidien laadun ja määrän (Pepper Global 2013, LinkedIn Tecnology Marketing Group 2015).
  • 80 % markkinoinnin automaatiota käyttävistä on saanut automaation kautta lisää liidejä (VB Insight 2015).
  • 67 % B2B-markkinoijista sanoo liidien lisääntyneen 10 %, ja 15 % vastaajista raportoi jopa 30 % noususta (DemandGen 2014).

Konversio ylös.

  • 77 % automaatioita hyödyntävistä kertoo konversion parantuneen (VB Insight 2015).
  • Parhaiten markkinoinnin automaatiota tekevillä on keskimäärin jopa 60 % muita parempi konversio (PR20/20 2014).

Parempia viestejä.

  • 27 % niistä, jotka ovat alkaneet vastikään hyödyntää automaatiota, kokevat viestien olevan paremmin vastaanottajan tarpeita vastaavia.
  • Tekemällä myös oppii: kaksi vuotta automaatioita hyödyntäneillä sama luku on 74 % (B2Bmarketing.net & Circle Research 2015).

Mitattavia tavoitteita.

  • 63 % vastaajista koki markkinoinnin automaation parhaita ominaisuuksia olevan kyky asettaa mitattavia tavoitteita (Gleanster 2015).
  • Muita hyötyjä ovat myyntiaikojen lyheneminen (23,9 % vastaajista)
    lisääntynyt verkkoliikenne (21,1 % vastaajista) (LinkedIn Technology Marketing Group 2015).

Markkinoinnin automaatio taipuu moneen

Markkinoinnin automaatio taipuu moneen

Markkinoinnin automaatiota käytetään monipuolisesti niin kuluttaja- kuin yritysmarkkinoinnnissakin. Yhteistä näille markkinointitoimille on mitattavuus, myyntikeskeisyys, kohdentaminen ja monikanavaisuus. Markkinoinnin automaation olennaisimpia käyttötapoja ovat:

  • Markkinoinnin rutiinitehtävien automatisointi (Redeye & TFM&A Insights 2014) sekä markkinoinnin tehokkuuden parantaminen (LinkedIn Technology Marketing Group 2015).
  • Asiakaskokemuksen parantaminen (Redeye and TFM&A Insights 2014).
  • Sähköpostimarkkinoinnin parantaminen (Redeye and TFM&A Insights 2014; Regalix 2014).
  • Liidien hallinta (Redeye and TFM&A Insights 2014) ja hoivaaminen (Regalix 2014).
  • Monikanavainen markkinointi (Redeye & TFM&A Insights 2014) sekä eri lähteistä tulevan tiedon yhdistäminen (Regalix 2014).
  • Syntymäpäiväonnittelut, ostoskorin hylänneiden herättelyviestit ja vastaava kuluttajaviestintä (eMarketer 2013).
  • Asiakashankinta ja asiakassuhteen hallinta (ACT-ON & Gleanster Research 2015).

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Koodiviidakko on avainkumppanimme viestinnänratkaisujen toteuttajana. On tehokasta ja kätevää, että saamme kaikki tarvitsemamme digiratkaisut yhdeltä toimittajalta.
Johanna Otranen Viestintäpäällikkö, Destia
Meistä tuntuu, että voimme luottaa kumppaniimme. Ongelman ilmetessä Koodiviidakon tekninen tuki auttaa aina. Heidän asiakaspalvelunsa on superhyvää!
Terttu Niutanen Viestintäpäällikkö, Sinebrychoff

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: