Liidien generointi ja hoivaaminen

Houkuttelu ja tunnistaminen

Katso kuva Houkuttelu ja tunnistaminen Juho Mattila ViidakkoCEM-automaatioalusta on retargetoijan paras ystävä. Mahdollistamme laajat retargeting -ominaisuudet myös kotimaisten mainosverkkojen kanssa Juho Mattila Business Director, Marketing automation, Koodiviidakko Oy

Markkinoinnin automaation avulla voidaan houkutella asiakasta tietyn tuotteen tai yrityksen piiriin jo ennen kuin tämä on tunnistautunut. Hyvänä esimerkkinä tästä ovat tietylle joukolle (esimerkiksi tietyllä sivustolla vierailleille) retargetoidut mainokset, joiden avulla voidaan vaikuttaa potentiaaliseen asiakkaaseen jo ostoprosessin ensimetreiltä lähtien. Jotta markkinoinnin automaatiota voidaan viedä pidemmälle, vaatii se asiakkaan tunnistautumisen.

Asiakkaan tunnistaminen on markkinoinnin automaation kriittisimpiä vaiheita. Jättäessään yhteystietonsa sivuston kävijä muuttuu kasvottomasta verkkosivuvierailijasta nimetyksi, potentiaaliseksi asiakkaaksi. Hänelle syntyy oma profiili, johon alkaa kertyä tietoa – esimerkiksi uutiskirjeestä, sosiaalisesta mediasta, verkkokaupasta tai CRM-järjestelmästä.

Kysy lisää

Liidien generointi

Katso kuva Liidien generointi

Miten asiakas saadaan tunnistautumaan? Yksinkertaisesti tarjoamalla jotakin kiinnostavaa: esimerkiksi tietoa, viihdettä, alennuksia tai yhteisöllisyyttä.

  • Sisällöltään kiinnostava uutiskirje.
  • Mahdollisuus osallistua tapahtumaan tai koulutukseen.
  • Kilpailu tai Ilmainen WiFi.
  • Laadukas whitepaper tai opas.
  • Mahdollisuus testata uusia tuotteita.
  • Mahdollisuus osallistua tuotekehitykseen ja ideointiin.
  • Alennuskuponki.
  • Mahdollisuus saada tuote ensimmäisten joukossa.
  • Automaatti-ilmoitus tietyn tuotteen saatavuudesta.
  • Mahdollisuus lukea ja kirjoittaa tuotearvosteluja.
  • Kanta-asiakasklubin tai kiinnostavan verkkoyhteisön jäsenyys.

Liidien hoivaaminen – kiinnostuksesta asiakkuuteen

Liidien hoivaaminen – kiinnostuksesta asiakkuuteen

Kun asiakas on tunnistettu, kaikki hänen liikkeensä tallentuvat. Kuva asiakkaasta ja hänen tarpeistaan alkaa muodostua.

Pienet automaatiotoiminnot vievät liidiä kohti asiakkuutta. Esimerkiksi asiakkaan tilattua uutiskirjeen hänelle voidaan lähettää automaattinen tervetuloviesti, joka esittelee yrityksen pikaisesti ja sisältää tarjouksen. Pari viikkoa myöhemmin voi saapua toinen tarjous. Tätä voi seurata uutiskirje, jossa suositellaan lataamaan tuore whitepaper.

Whitepaperin lataaminen taas voi olla uusi trigger-kohta, joka automatisoi kutsun tapahtumaan. Riippuen asiakkaan aiemmista toimista hänelle voidaan myös näyttää verkkosivuille saavuttaessa eri näkymiä, esimerkiksi erilaisia call-to-action -malleja: ehdotetaanko uutiskirjeen tilausta, vai onko jo aika ohjata ostamaan?

On tärkeää päättää yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa, mikä määrittelee liidin siirtymisen henkilökohtaisen myyntityön pariin. Onko se tietty määrä tapahtumia, tai tuotetietosivulla vierailu? Yhtä kaikki: kun automaattisesti asiakkuutta kohti hoivatulle asiakkaalle soitetaan ensimmäisen kerran, on kyseessä jo kaikkea muuta kuin ”kylmä” soitto.

Kysy meiltä lisää

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Tuki-chatti toimii kun rasvattu, vastausta ei ikinä tarvitse odottaa ja akuuttiin ongelmaan saa ratkaisun heti. Tämänkaltaisen reaaliaikaisen tukipalvelun tarjoaminen asiakkaille on nykypäivää! Koodiviidakon moitteettomasti toimivan tukipalvelun kanssa asioinnin jälkeen on vaikeaa enää tyytyä odottelemaan sähköpostivastauksia seuraavana päivänä tai jonottelemaan puhelimessa.
Anna Mäkelä Viestintäpäällikkö, IAB Finland Oy
Vaihdoimme kankeaksi koetun järjestelmän ViidakkoCEM automaatiotyökaluun. Työkalun helppokäyttöisyys ja ketteryys oli yksi tärkeimmistä valintakriteereistämme.
Tero Lintunen Operations Manager, Viasat Finland

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: