Blogi

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Vuonna 2018 yritykset panostavat todennäköisesti erilaisiin testaustyökaluihin sekä laskeutumissivuihin saavuttaakseen parempia konversioita.

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä. Lue lisää 22.01.2018 1

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

27 % niistä, jotka ovat alkaneet vastikään hyödyntää automaatiota, kokevat viestien vastaavan paremmin vastaanottajan tarpeita. Tekemällä oppii: kaksi vuotta...

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio? Lue lisää 31.10.2017

Automaatiosta keinoälyyn – AI markkinoijan apuvälineenä

Harvalla meistä on aikaa kahlata datamassoja. Robotilla on.

Moni on markkinoinnin automaation myötä herännyt pohtimaan, mitä kaikkea teemme manuaalisesti. Samalla on alettu huomata, miten suunnattomia mahdollisuuksia data markkinoijalle tarjoaa ja ryhdytty etsimään uudenlaisia ratkaisuja sen hyödyntämiseksi myös markkinoinnin automaatiotyökalujen ulkopuolelta. Lue lisää 11.10.2017

Markkinoinnin automaation top 5 haastetta – ja näin selätät ne

Rakenna ajatuksella sisältökalenteri ja sitoudu siihen. Dokumentoitu sisältösuunnitelma korreloi tutkitusti myös sisältömarkkinoinnin onnistumiseen.

Markkinoinnin automaatiota tekevät yritykset mainitsevat haasteina tietämyksen ja osaamisen puutteen, laadukkaan sisällön tuottamisen, henkilöresurssit, strategian puutteen sekä käytettävyyden. Lue lisää 26.09.2017

Case: Näin mittasimme viiden markkinointikanavan tehokkuutta UTM-parametrien avulla

Jäljitimme tarkasti, missä kohtaa markkinoinnin tuottamat liidit muuttuvat myyntieuroiksi, vaikka myyntiprosessimme perustuukin pääosin henkilökohtaisiin tapaamisiin.

Eri markkinointikanavien statistiikan seuraaminen ja kanavien tehokkuuden vertailu tuottaa usein päänvaivaa. Kirjoitimme käytännönläheisen step by step -kuvauksen aiheesta. Lue lisää 14.09.2017

Kuinka yritykset hyötyvät markkinoinnin automaatiosta?

Lähes 70 % kyselyn vastaajista sanoo markkinoinnin automaation parantaneen viestien kohdennettavuutta.

Koodiviidakko toteutti toukokuussa 2017 kansainvälisen kyselytutkimuksen markkinoinnin automaatiosta. Kysely suunnattiin markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, ja siihen vastasi yhteensä 421 yritysedustajaa. Lue lisää 02.06.2017

10 yleisintä harhaluuloa markkinoinnin automaatiosta

Sisältöä tarvitaan paljon, mutta siitä ei kannata hätääntyä. Samaa sisältöä voidaan usein hyödyntää pienillä muokkauksilla, uudelleen kohdentaen ja jalostaen.

Aika on vihdoin kypsä markkinoinnin automaatiolle. Ennen kuin ryhdymme toimeen, karistetaan muutama markkinoinnin automaatioon yleisesti liitetty harhaluulo. Lue lisää 24.04.2017

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Automaation avulla pystyt kartoittamaan asiakkaasi osto- ja selaushistorian, ja voit tarjota juuri hänelle sopivia tuotteita.

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä. Lue lisää 22.03.2017

Markkinoinnin automaatio ja sisältömarkkinointi: kivenkovaa dataa sisältösi tehokkuudesta

Kokonaisvaltainen automaatiotyökalu antaa kivenkovaa dataa sisältömarkkinointisi toimivuudesta, minkä perusteella markkinointitoimia voi kehittää entisestään.

Sisällön tuottamisen lisäksi markkinoinnin yksi tärkeimmistä tehtävistä on kuitenkin toimenpiteiden tehokkuuden mittaaminen ja analysointi. Markkinoinnin automaatiotyökalua voi kaiken muun lisäksi käyttää myös oman sisältömarkkinoinnin analysointiin ja tehostamiseen. Lue lisää 16.01.2017

Markkinoinnin automaation hyödyt – 14 syytä tehdä markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaation myötä myynti ja markkinointi ovat jatkuvasti lähentyneet toisiaan, ja siitä hyötyvät kaikki.

Markkinoinnin automaatio on useimmille ammattimaista markkinointia tekeville joko arkipäivää tai vähintäänkin ostoslistan alkupäässä. Tässä 14 syytä tarttua toimeen! Lue lisää 29.12.2016