Case Fintoto

Fintoto Oy

Fintoto Oy

Fintoto Oy on Suomen Hippos ry:n kokonaan omistama osakeyhtiö, jolla on arpajaislain antama yksinoikeus hevospelitoiminnan harjoittamiseen Suomessa. Fintoton tehtävä on järjestää Toto-pelit vastuullisesti ja tehokkaasti sekä tulouttaa pelivaihdosta syntyviä varoja hevoskasvatuksen ja hevosurheilun edistämiseen Suomessa. Fintoto tukee näin osaltaan hevostalouden monitahoista ekosysteemiä: hevosen hyvinvointia, hevosharrastajia sekä hevosista elantonsa saavia.

Markkinoinnin automaatio asiakkuuden elinkaaressa

Katso kuva Markkinoinnin automaatio asiakkuuden elinkaaressa

Hyödyntämällä kerättyä asiakastietoa voidaan tunnistaa asiakasryhmiä, joille kohdentaa automaattisia markkinointitoimia asiakkuuden vaiheen tai aktiivisuuden perusteella. Fintoton asiakassegmentoinnissa hyödynnettiin elinkaariajattelua, jonka pohjana toimi asiakkaiden oma historia. Historian perusteella voitiin tunnistaa asiakkaat, jotka sijoittuivat kriittisimpiin asiakkuuden vaiheisiin: uusiin asiakkaisiin ja passivoituviin asiakkaisiin. Ensimmäiset markkinoinnin automaatiotoimet kohdistettiin näille, asiakkuuden kannalta ratkaisevassa vaiheessa oleville pelaajille.

Käytännössä ViidakkoCEM automaatiotyökalu integroitiin Fintoton käyttämään järjestelmään, josta saatava data määrittää asiakkaan segmentin elinkaarella. Tietyssä elinkaaren vaiheessa oleville kontakteille ryhdyttiin toteuttamaan automatisoituja markkinointiviestejä, joiden tavoitteena on ohjata asiakasta tiettyyn suuntaan asiakaspolulla.

Uudet asiakkaat: tervetuloa asiakkaaksi -viestiketju

Uudet asiakkaat: tervetuloa asiakkaaksi -viestiketju

Uusille asiakkaille päätettiin toteuttaa Toto-peleihin perehdyttävä sähköisten uutiskirjeiden ketju, joka opastaa uutta käyttäjää vaihe vaiheelta Toto-pelien maailmaan. Viestiketju on toteutettu ajastettuna automaationa, jolloin ennalta määritetty trigger-tapahtuma (=rekisteröityminen) laukaisee tietylle ajanjaksolle ajoitetun viestiketjun.

Passivoituvat asiakkaat: aktivointiviestit

Katso kuva Passivoituvat asiakkaat: aktivointiviestit Juho Mattila Markkinoinnin automaatiossa on hyvä lähteä liikkeelle selkeistä asiakkuuden "nivelkohdista", jotka on helppo tunnistaa. Esimerkkinä uudet asiakkaat tai asiakkaat, jotka ollaan vaarassa menettää. Juho Mattila Key Account Manager, Marketing automation, Koodiviidakko Oy

Automatisoitujen markkinointiviestien toiseksi kohderyhmäksi nostettiin passivoituvat asiakkaat, jotka eivät ole käyttäneet Toto-pelitiliään tietyn ajan kuluessa. Tunnistetulle segmentille toteutettiin ViidakkoCEMillä automaattiset muistutusviestit. Kirjeiden sisällöissä avataan esimerkiksi pelaajaporukka -konseptia sekä kerrotaan tulevista kiinnostavista ravikohteista ja erityiskierroksista.

Mikäli asiakas ei aktivoidu käyttämään pelaajatiliänsä, saa hän vielä toisen ja kolmannen muistutusviestin.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Koodiviidakkolaisille asiakas on aidosti tärkeä, mikä näkyy ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana palveluna. Reaaliaikainen chat-tuki on ollut korvaamaton apu kiireellisissä tilanteissa.
Stiina Laaksonen Tiedottaja, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry
Meistä tuntuu, että voimme luottaa kumppaniimme. Ongelman ilmetessä Koodiviidakon tekninen tuki auttaa aina. Heidän asiakaspalvelunsa on superhyvää!
Terttu Niutanen Viestintäpäällikkö, Sinebrychoff

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: