Markkinoinnin automaatio säästää resursseja

Automaatio säästää resursseja

Automaatio säästää resursseja Lari Suomalainen Automaatioteknologian avulla voidaan toteuttaa monikanavaista markkinointia sekä yhdistää eri lähteistä tulevaa tietoa. Molemmat ovat modernin markkinoijan keskeisimpiä haasteita päivittäisessä työssä. Lari Suomalainen Sales Director, Koodiviidakko Oy

Kautta historian ”automaatio” on merkinnyt sitä, että ihminen käyttää vähemmän aikaa tehtävään, jonka kone tekisi tehokkaammin. Ihmisen rooli prosessissa on tällöin siirtynyt rutiineista suunnitteluun.

Automaatio ei kuitenkaan korvaa ihmistä: se on työkalu. Rutiinien automatisoinnin jälkeenkin markkinointi vaatii toimiakseen ihmisen luomaan strategiat ja viestit, hallinnoimaan kokonaisuutta, oppimaan, analysoimaan ja muokkaamaan kriteereitä ja toimintoja. Yhdistämällä tekniset mahdollisuudet ja markkinoinnin osaamisen ovat automaation hyödyntämisen mahdollisuudet loputtomat – rajana on vain toteuttajan mielikuvitus.

Kysy lisää

Triggerviestit

Triggerviestit

Useinkaan organisaatioissa ei tulla ajatelleeksi, kuinka moni asia voitaisiin hoitaa triggeröidyn viestinnän avulla. Mieti yksinomaan sähköposteja, joita yritys ja sen työntekijät lähettävät päivittäin: tervetuloa asiakkaaksi -viestit, kuitit, tilausvahvistukset, blogifeedin tilaus...jne. Kaikki nämä viestit voidaan toteuttaa triggeröimällä ja automatisoimalla viestit, jolloin jokainen vastaanottaja saa viestin juuri silloin kun se on hänelle ajankohtainen.

Markkinoinnin automaatiossa lähdetään usein liikkeelle näistä yksinkertaisista trigger-viesteistä, joiden automatisoinnilla tehdään viestinnästä relevantimpaa ja säästetään yrityksen resursseja. Kun trigger-viestit toteutetaan ammattimaisilla työkaluilla, voidaan samalla varmistua siitä, että viestit ovat teknisesti toimivia ja yritysilmeen mukaisia.

Kysy lisää

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Vaihdoimme kankeaksi koetun järjestelmän ViidakkoCEM automaatiotyökaluun. Työkalun helppokäyttöisyys ja ketteryys oli yksi tärkeimmistä valintakriteereistämme.
Tero Lintunen Operations Manager, Viasat Finland
Sähköpostin lisääntyvän määrän myötä asiakkaat haluavat aidosti heitä kiinnostavaa ja kohdennettua sisältöä. Meillä kyse oli myös yrityksen sisäisestä paineesta resurssien säästöön ja tavoitteiden saavuttamiseen: näin syntyi tarve automatisoida asiakkaille lähetettäviä viestejä käsityön sijaan
Johanna Koskela Viestintäasiantuntija, Valtion erikoiskirjasto Celia

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: