Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

Myynnistä ja markkinoinnista todelliseen yhteistyöhön

Myynnistä ja markkinoinnista todelliseen yhteistyöhön Jaakko Paalanen Myynti haluaa hyviä liidejä ja markkinointi haluaa tuottaa niitä. Hedelmällinen yhteistyö syntyy, kun analytiikasta saadun tiedon pohjalta tuotettu liidi siirtyy markkinoinnilta jouhevasti myyjän käyttöön. Jaakko Paalanen Head of Partnerships, Leadfeeder

Eräs tärkeimmistä markkinoinnin automaation hyödyistä on myynnin ja markkinoinnin toimien yhdistäminen. Automaatioiden avulla tieto kulkee toimintojen välillä ajantasaisesti ja vuorovaikutteisesti, ja tavoitteet ja toiminnot ovat yhteisesti määriteltyjä ja mitattavia.

Tärkeää on paitsi liidien nopea hyödyntäminen, myös niiden laadukkuus. Kummalle sinä soittaisit mieluummin: tuntemattomalle henkilölle X yrityksestä Y, vai henkilölle, jonka tiedät vierailleen tietyn aihealueen sivuilla tai ladanneen tietyn materiaalin?

Vastaavasti myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä varmistetaan, että myynnin kautta saapunut uusi asiakas liitetään oitis markkinoinnin piiriin. Näin asiakaskokemus paranee ja asiakkuudesta saadaan kaikki mahdollinen irti ensi metreiltä alkaen.

Automaatio tukee myyntiä

Automaatio tukee myyntiä

Nykyään suurin osa ostopäätöksestä tapahtuu ennen kuin asiakas ottaa yritykseen lainkaan kontaktia. Ostoprosessi on pirstaloitunut, tietoa etsitään verkosta ja vain harva etenee siististi perinteistä myyntiputkea pitkin. Markkinoinnin automaatio tarjoaa yrityksille uudenlaisia työkaluja ja tapoja olla läsnä asiakkaan pirstaloituneessa ostoprosessissa. Sen avulla voidaan tukea ja edistää perinteistä myyntityötä: ymmärtää, houkutella ja tunnistaa, hoivata sekä kenties hyvästellä.

Tärkeää on päättää yhteistyössä yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa, mikä määrittelee liidin siirtymisen henkilökohtaisen myyntityön pariin. Onko se tietty määrä tapahtumia, tai tuotetietosivulla vierailu? Yhtä kaikki: kun automaattisesti asiakkuutta kohti hoivatulle asiakkaalle soitetaan ensimmäisen kerran, on kyseessä jo kaikkea muuta kuin ”kylmä” soitto.

Kysy lisää

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Tuki-chatti toimii kun rasvattu, vastausta ei ikinä tarvitse odottaa ja akuuttiin ongelmaan saa ratkaisun heti. Tämänkaltaisen reaaliaikaisen tukipalvelun tarjoaminen asiakkaille on nykypäivää! Koodiviidakon moitteettomasti toimivan tukipalvelun kanssa asioinnin jälkeen on vaikeaa enää tyytyä odottelemaan sähköpostivastauksia seuraavana päivänä tai jonottelemaan puhelimessa.
Anna Mäkelä Viestintäpäällikkö, IAB Finland Oy
Meistä tuntuu, että voimme luottaa kumppaniimme. Ongelman ilmetessä Koodiviidakon tekninen tuki auttaa aina. Heidän asiakaspalvelunsa on superhyvää!
Terttu Niutanen Viestintäpäällikkö, Sinebrychoff

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: