Asiakaskokemus ja markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio = asiakaspalvelu?

Katso kuva Markkinoinnin automaatio = asiakaspalvelu? Niko Pääkkönen Verkkopalvelu voidaan kuvitella kivijalkakauppana myyjineen. Miten myyjät toimivat ja huomioivat asiakasta? Niko Pääkkönen Sähköisen kaupankäynnin asiantuntija, Koodiviidakko Oy

Markkinoinnin automaatiosta puhuttaessa ei ensimmäisenä tule mieleen asiakaspalvelu. Sitä se kuitenkin on. Markkinoinnin automaatio pyrkii samaan kuin hyvä kauppias, joka haluaa oppia tuntemaan asiakkaansa.

Automaation tarkoituksena ei ole tyrkyttää asioita, joita asiakas ei halua. Sen sijaan pyritään selvittämään, mitä tämä todella tarvitsee, ehdotetaan asioita, joita tämä voisi tarvita – ja syöksytään apuun, kun asiakas osoittaa kiinnostusta. Siinä, missä kauppias huikkaa ”Hei, voisinko auttaa?”, ei automatisoitu markkinointikaan jätä asiakasta yksin, vaan reagoi tämän toimiin reaaliaikaisesti.

Asiakaskokemus ja sitouttaminen

Asiakaskokemus ja sitouttaminen

Jokainen yrityksen lähettämä viesti on myös mahdollisuus osallistaa asiakasta ja sitouttaa häntä yritykseen. Mitä haluamme saavuttaa, mitä voisimme saavuttaa ja mihin suuntaan haluamme asiakasta ohjata?

Asiakkaan toimintatapojen mallintaminen ja kriittisten kontaktipisteiden löytäminen on myös yritykselle tärkeää työtä, joka opettaa samalla yritystä itseään. Automatisoinnissa kyse on usein oivalluksista. Jättikö asiakas yhteydenottopyynnön lauantai-iltana? Älä jätä hyödyntämättä asiakkaan kiinnostuksen hetkeä vain siksi, ettei ole toimistoaika, vaan lähetä automaattisena viestinä lisätietoja, joihin asiakas voi tutustua oitis. Tilasiko asiakas uutiskirjeen? Toivota hänet tervetulleeksi ja kerro tarjouksista.

Asiakkuuden laatuun kriittisesti vaikuttavien kontaktipisteiden avaaminen ja niihin puuttuminen voi parhaimmassa tapauksessa parantaa merkittävästi asiakaskokemusta sekä tehostaa yrityksen toimintaa.

Kysy meiltä lisää

Asiakkaiden suusta

Koodiviidakko on avainkumppanimme viestinnänratkaisujen toteuttajana. On tehokasta ja kätevää, että saamme kaikki tarvitsemamme digiratkaisut yhdeltä toimittajalta.
Johanna Otranen Viestintäpäällikkö, Destia
Vaihdoimme kankeaksi koetun järjestelmän ViidakkoCEM automaatiotyökaluun. Työkalun helppokäyttöisyys ja ketteryys oli yksi tärkeimmistä valintakriteereistämme.
Tero Lintunen Operations Manager, Viasat Finland

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: