Sosiaalinen media

Automaattiset some-julkaisut

Katso kuva Automaattiset some-julkaisut

Ehkä perinteisin tapa yhdistää sosiaalinen media markkinoinnin automaatioon on automatisoida sosiaalisen median julkaisuja eri kanavissa. Esimerkkinä tästä ovat yrityksen uudet blogijulkaisut, jotka tuodaan automaation avulla suoraan yrityksen Facebook-seinälle. Automatisoidut julkaisut kannattaa aina yhdistää sosiaalisen median aktiivikäyttöön kanavien vuorovaikutteisen ja keskustelevan luonteen vuoksi. Automatisoimalla osa some-päivityksistä voidaan kuitenkin säästää yrityksen resursseja ja pitää some-kanavat aktiivisina esimerkiksi loma-aikoina tai kiireisen tapahtuman vilskeessä.

Yhdistä eri kanaviin

Yhdistä eri kanaviin

Sosiaalisen median automaatiot voidaan myös yhdistää muihin sähköisiin kanaviin esimerkiksi keräämällä suoraan some-kanavista uutiskirjeen tilaajia (jotka saavat automaattisen tervetuloa-ketjun) tai kerryttämällä whitepaperin lataajia (jotka saavat vastineeksi tunnistautumisestaan tuoreen julkaisun sähköpostiinsa). Vastaavasti some-kanavissa voidaan näyttää tiettyä sisältöä tunnistettuun käyttäjäprofiiliin ja kiinnostuksen kohteisiin perustuen.

Kysy lisää Ota yhteyttä

Case: Twitter-korttien hyödyntäminen

Katso kuva Case: Twitter-korttien hyödyntäminen Mari Maunu Twitter-kortteja on kätevä linkittää myös suoraan aihetta koskeviin some-keskusteluihin. Mari Maunu Marketing Coordinator, Koodiviidakko Oy

Koodiviidakko hyödyntää Twitter-kortteja kerätäkseen lataajia digitaalisen markkinoinnin aiheisiin liittyville julkaisuilleen; sähköpostimarkkinoinnin oppaalle ja markkinoinnin automaation whitepaperille. Julkaisut toimivat erityisen hyvin tietoisuuden lisäämisessä: niiden avulla voidaan tavoittaa sellaisiakin kontakteja, jotka eivät muuten tietäisi Koodiviidakon toiminnasta.

Kortista kiinnostunut twitter-käyttäjä klikkaa some-tiliinsä liitetyn sähköpostiosoitteen listalle, josta osoite ohjautuu suoraan ViidakkoCEM markkinoinnin automaatiojärjestelmään. Jokainen kortin klikkaaja saa omaan sähköpostiinsa ViidakkoCEMillä toteutetun automatisoidun uutiskirjeen, josta materiaali on ladattavissa.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Sähköpostin lisääntyvän määrän myötä asiakkaat haluavat aidosti heitä kiinnostavaa ja kohdennettua sisältöä. Meillä kyse oli myös yrityksen sisäisestä paineesta resurssien säästöön ja tavoitteiden saavuttamiseen: näin syntyi tarve automatisoida asiakkaille lähetettäviä viestejä käsityön sijaan
Johanna Koskela Viestintäasiantuntija, Valtion erikoiskirjasto Celia
Tuki-chatti toimii kun rasvattu, vastausta ei ikinä tarvitse odottaa ja akuuttiin ongelmaan saa ratkaisun heti. Tämänkaltaisen reaaliaikaisen tukipalvelun tarjoaminen asiakkaille on nykypäivää! Koodiviidakon moitteettomasti toimivan tukipalvelun kanssa asioinnin jälkeen on vaikeaa enää tyytyä odottelemaan sähköpostivastauksia seuraavana päivänä tai jonottelemaan puhelimessa.
Anna Mäkelä Viestintäpäällikkö, IAB Finland Oy

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: