Rutiiniviestit

Automatisoi arjen tärkeät kontaktipisteet

Automatisoi arjen tärkeät kontaktipisteet Turo Siipo Kiinnostuksen hetkeä ei kannata jättää hyödyntämättä sen vuoksi, ettei ole toimistoaika. Automaattinen viesti saapuu juuri silloin, kun se on vastaanottajalle ajankohtainen. Turo Siipo Account Director, Koodiviidakko Oy

Tunnetusti uuden asiakkaan hankkiminen on monin verroin kalliimpaa kuin olemassa olevan asiakkuuden pitäminen ja kehittäminen. Käytämme paljon rahaa mainontaan houkutellaksemme uusia asiakkaita ja luodaksemme kontaktipisteitä. Helposti unohdetaan, että nykyiselle asiakkaalle kohdistettu viestintä on paljon edullisempaa ja usein myös kannattavampaa. Jokainen hetki, jolloin asiakas on tekemisissä yrityksen kanssa, on arvokas. Automatisoimalla kontaktipisteitä säästät resursseja ja huomioit asiakkaasi silloinkin, kun henkilökunta ei ole paikalla.

Kysy meiltä lisää

Automaatio-oppeja myyntitiskin takaa

Katso kuva Automaatio-oppeja myyntitiskin takaa

Automaattiset viestit ovat ensisijaisesti hyvää asiakaspalvelua.

  • Toivota uutiskirjeen tilaaja tervetulleeksi
  • Kysy asiakkaalta, joka ei ole hetkeen ostanut, voitko auttaa
  • Muistuta hylätystä ostoskorista ja tarjoudu auttamaan ongelmatilanteessa
  • Kiitä ostoksesta, kerro niiden saapumisaikataulu sekä asiakaspalvelun yhteystiedot
  • Kiitä tapahtumaan ilmoittautumisesta ja kerro käytännön järjestelyistä
  • Kiitä tapahtumaan osallistumisesta, pyydä palautetta
  • Kerro, että palaute on vastaanotettu ja miten siihen reagoidaan
  • Kiitä varauksesta.

Ylitä odotukset huippumyyjien tavoin

Ylitä odotukset huippumyyjien tavoin

Huippumyyjät tähtäävät asiakkaan odotusten ylittämiseen. Kuinka teet saman automaattisten viestien avulla?

  • Muista syntymäpäivänä.
  • Kiitä asiakkuuden vuosipäivänä.
  • Suosittele lisäksi tuotteita, joista aidosti uskot asiakkaan pitävän.
  • Anna käyttövinkkejä tai suosittele lisäpalveluita.
  • Yllätä iloisesti lahjoin.
  • Muistuta lähestyvästä tapahtumasta.
  • Muistuta oston yhteydessä alennusmyyntien alkamisesta.
  • Muistuta tietyin väliajoin (esimerkiksi lisäravinnetta puolivuosittain) ostavaa asiakasta siitä, että on aika tilata.

Lorella kiittää tilauksesta ja kannustaa seuraavaan ostoon

Katso kuva Lorella kiittää tilauksesta ja kannustaa seuraavaan ostoon

Suurenmoisten naisten pukeutumiseen erikoistunut Lorella hyödyntää verkkokaupassaan ViidakkoCEMillä toteutettuja automaattisia kiitosviestejä. Kiitos tilauksesta -viesti lähtee verkkokaupasta ostaneille asiakkaille, kun ostosta on kulunut tietty ennalta määritelty aika. Kiitoskirjeessään Lorella kannustaa asiakkaitaan lisäostoksille tarjoamalla alennuskoodin seuraavaan ostoon.

Verkkokaupan digitaaliset kontaktipisteet kuten tilausvahvistukset, kiitosviestit ja lähetysilmoitukset ovat hyvä tilaisuus lisämyydä, ristiinmyydä ja markkinoida verkkokaupasta jo ostaneille asiakkaille. Näin voidaan sitouttaa olemassa olevaa asiakaskuntaa ja samalla oppia heistä lisää.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Sähköpostin lisääntyvän määrän myötä asiakkaat haluavat aidosti heitä kiinnostavaa ja kohdennettua sisältöä. Meillä kyse oli myös yrityksen sisäisestä paineesta resurssien säästöön ja tavoitteiden saavuttamiseen: näin syntyi tarve automatisoida asiakkaille lähetettäviä viestejä käsityön sijaan
Johanna Koskela Viestintäasiantuntija, Valtion erikoiskirjasto Celia
Meistä tuntuu, että voimme luottaa kumppaniimme. Ongelman ilmetessä Koodiviidakon tekninen tuki auttaa aina. Heidän asiakaspalvelunsa on superhyvää!
Terttu Niutanen Viestintäpäällikkö, Sinebrychoff

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: