Käyttökohteet

Olemassa oleva asiakastieto

Olemassa oleva asiakastieto Jorma Takkinen Hyödynnämme asiakastietoa tarjoamalla uutiskirjeellä uutta sähkösopimusta pian vanhentuvan tilalle. 35 % asiakkaistamme uusii sopimuksensa suoraan tarjouskirjeestä. Jorma Takkinen Sähkökaupan asiantuntija, Kuopion Energia

Arvokas asiakastieto jää usein yrityksissä hyödyntämättä ja data makaa järjestelmissä ilman, että sen potentiaalia käytetään. Markkinoinnin automaatiossa kannattaa lähteä liikkeelle valjastamalla jo kerättyä asiakastietoa hyötykäyttöön. Näin toimimalla päästään kokeilemaan automaatiota heti käytännön tasolla, tiedetään mitä tietoa on olemassa ja mitä tietoa tarvitaan lisää viestinnän kehittämiseksi.

Lue lisää

Rutiiniviestit

Rutiiniviestit Niko Pääkkönen Verkkokaupan järjestelmäviestit ovat hyvä esimerkki automaattisistä viesteistä, joiden markkinointipotentiaali kannattaa hyödyntää. Esimerkiksi tilausvahvistusten avausprosentti (OR) on yli 100 %, sillä viesti avataan useasti. Niko Pääkkönen ECommerce Manager, Koodiviidakko Oy

Tunnetusti uuden asiakkaan hankkiminen on monin verroin kalliimpaa kuin olemassa olevan asiakkuuden pitäminen ja kehittäminen. Jokainen hetki, jolloin asiakas on tekemisissä yrityksen kanssa, on arvokas. Automatisoimalla kontaktipisteitä säästät resursseja ja huomioit asiakkaasi silloinkin, kun henkilökunta ei ole paikalla.

Lue lisää

Liidien generointi ja hoivaaminen

Liidien generointi ja hoivaaminen Johanna Lammassaari Kannustimena asiakkaan tunnistautumiseen voit tarjota esimerkiksi tietoa, viihdettä, alennuksia tai yhteisöllisyyttä. Johanna Lammassaari Marketing Manager, Koodiviidakko Oy

Asiakkaan tunnistaminen on markkinoinnin automaation kriittisimpiä vaiheita. Jättäessään yhteystietonsa sivuston kävijä muuttuu kasvottomasta verkkosivuvierailijasta nimetyksi, potentiaaliseksi asiakkaaksi. Hänelle syntyy oma profiili, johon alkaa kertyä tietoa – esimerkiksi uutiskirjeestä, sosiaalisesta mediasta, verkkokaupasta tai CRM-järjestelmästä.

Lue lisää

Drip-kampanjat

Drip-kampanjat Juho Antikainen Automaatioketju voi sisältää esimerkiksi uutiskirjeitä, SMS-viestejä ja sosiaalisen median julkaisuja. Juho Antikainen Sales Manager, Koodiviidakko Oy

Automaatioketju eli niin sanottu drip-kampanja on sarja oikea-aikaisia viestejä, jotka käynnistyvät jostain tapahtumasta tai ajankohdasta. Viestiketjun avulla voidaan ohjata, opettaa ja herätellä asiakasta pidemmällä aikavälillä. Yhteistä kaikille drip-kampanjoille on tarkka kohdentaminen sekä asiakkaan toimintatapojen mallintaminen ja muuttaminen viesteiksi – mitä tarkemmin eri vaiheet pohditaan, sitä parempi tulos.

Lue lisää

Sosiaalinen media

Sosiaalinen media Juho Mattila Somen avulla voidaan kerätä kontakteja automaatioihin. Vastaavasti asiakastieto voi toimia some-retargetoinnin pohjana. Juho Mattila Key Account Manager, Marketing automation, Koodiviidakko Oy

Ehkä perinteisin tapa yhdistää sosiaalinen media markkinoinnin automaatioon on automatisoida sosiaalisen median julkaisuja eri kanavissa. Sosiaalisen median automaatiot voidaan myös yhdistää muihin sähköisiin kanaviin esimerkiksi keräämällä suoraan some-kanavista uutiskirjeen tilaajia tai kerryttämällä whitepaperin lataajia, joille kohdistetaan automaattisia viestejä. Vastaavasti some-kanavissa voidaan näyttää tiettyä sisältöä tunnistettuun käyttäjäprofiiliin ja kiinnostuksen kohteisiin perustuen.

Lue lisää

Asiakkaiden suusta

Koodiviidakkolaisille asiakas on aidosti tärkeä, mikä näkyy ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana palveluna. Reaaliaikainen chat-tuki on ollut korvaamaton apu kiireellisissä tilanteissa.
Stiina Laaksonen Tiedottaja, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry
Tuki-chatti toimii kun rasvattu, vastausta ei ikinä tarvitse odottaa ja akuuttiin ongelmaan saa ratkaisun heti. Tämänkaltaisen reaaliaikaisen tukipalvelun tarjoaminen asiakkaille on nykypäivää! Koodiviidakon moitteettomasti toimivan tukipalvelun kanssa asioinnin jälkeen on vaikeaa enää tyytyä odottelemaan sähköpostivastauksia seuraavana päivänä tai jonottelemaan puhelimessa.
Anna Mäkelä Viestintäpäällikkö, IAB Finland Oy

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: