Drip-kampanjat

Tippa tipalta kohti tavoitetta

Tippa tipalta kohti tavoitetta Ville Lehtoniemi Automaatioketjusta voidaan rakentaa useita eri versioita, jotka siirtävät asiakasta eteenpäin eri tavoin riippuen tämän käyttäytymisestä. Ville Lehtoniemi Account Director, Koodiviidakko Oy

Automaatioketju eli niin sanottu drip-kampanja on sarja oikea-aikaisia viestejä, jotka käynnistyvät jostain tapahtumasta tai ajankohdasta. Drip-kampanjan kohderyhmänä voivat olla yrityksestä riippuen liidit, nykyiset asiakkaat, fanit, työntekijät, yhteistyökumppanit, lukijat tai esimerkiksi verkkokaupan uudet asiakkaat.

Automaatioketjun ei tarvitse muodostua pelkästään sähköposteista, vaan mukana voi olla SMS-viestejä ja sosiaalisen median kanavia. Yhteistä kaikille drip-kampanjoille on tarkka kohdentaminen sekä asiakkaan toimintatapojen mallintaminen ja muuttaminen viesteiksi. Mitä tarkemmin eri vaiheet pohditaan, sitä parempi tulos. Ketjusta voidaan rakentaa myös useita eri versioita, jotka siirtävät asiakasta eteenpäin eri tavoin riippuen tämän käyttäytymisestä.

Kysy lisää

Ohjaa kohti ostoa

Katso kuva Ohjaa kohti ostoa

Perinteisin tapa hyödyntää drip-kampanjoita on ohjata asiakas askel askeleelta kohti ostoa.

  • Tervetuloa tilaajaksi & esittely yrityksen palveluista.
  • Lataa uusin whitepaper markkinoinnin automaatiosta – haluaisitko varata ajan konsultaatioon?
  • Toivottavasti olet viihtynyt uutiskirjeemme parissa – saanemme esitellä uusimman tuotteemme?
  • Kutsu messuille – tapaa myös myyjämme.

Opeta

Katso kuva Opeta

Koska ihminen oppii parhaiten saadessaan tietoa vähitellen, ovat drip-kampanjat erityisen hyödyllisiä kouluttamiseen. Uusi asiakas voidaan esimerkiksi opettaa hyödyntämään hankkimaansa järjestelmää kertomalla kerran kuussa lisää järjestelmän käytöstä.

  • Tervetuloa käyttäjäksi – tässä viisi askelta, joilla pääset alkuun.
  • Toivottavasti viihdyt tuotteemme parissa – lataa pikaopas, jonka avulla saat siitä enemmän irti.
  • Oletko törmännyt ongelmiin? Tässä tavallisimpia kysymyksiä ja ratkaisuja (P.S. Tiesithän, että voit ostaa myös lisäkoulutusta?)
  • Asiakkaamme kertovat: case-esimerkkejä järjestelmän käytöstä.

Herättele

Katso kuva Herättele

Drip-kampanjoita käytetään usein passivoituneiden asiakkaiden herättelyyn – ja kenties hyvästelyyn.

  • Ikävää, ettemme ole kuulleet sinusta hetkeen – tervetuloa shoppailemaan 50 prosentin alennuksella!
  • Vielä on päivä aikaa käyttää alennuskuponkisi.
  • Toisto vaiheille 1–2 seuraavan kampanjan aikana.
  • Ikävää, ettet ole ostanut verkkokaupastamme hetkeen. Emme kuitenkaan vaivaa sinua pidempään! Poistut nyt uutiskirjelistaltamme, mutta voit liittyä uudelleen täältä, mikäli haluat palata.

Myy lisää

Myy lisää

Kun asiakas on ostanut jotakin, esimerkiksi yön hotellissa, voidaan viestiketjun avulla tarjota muita ostoon liittyviä palveluja. Esimerkki majoitusta tarjoavan varaussivuston viestiketjusta:

  • Kiitos varauksestasi – haluaisitko korottaa huoneluokkaasi?
  • Lomasi lähenee – tässä vinkkejä, mitä voit tehdä lomakaupungissa.
  • Enää viikko lomaan – oletko tehnyt varauksen hotellin ravintolaan ja day spahan?
  • Tervetuloa huomenna! Haluatko tilata jotakin odottamaan huoneeseesi?
  • Kiitos käynnistäsi – varaa seuraava yö 20 prosentin alennuksella suoraan hotellista ja säästä.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Ota meihin yhteyttä, jos haluat kuulla lisää markkinoinnin automaatiosta.

ViidakkoCEM™ on kotimainen ja ketterä markkinoinnin automaatiotyökalu, jonka avulla pääset nopeasti käytännön tasolle. Markkinoinnin automaation ei tarvitse olla raskas IT-projekti – valitessasi ketterän alustan voit edetä vaihe vaiheelta, jatkuvasti uutta oppien ja kehittäen.

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Meistä tuntuu, että voimme luottaa kumppaniimme. Ongelman ilmetessä Koodiviidakon tekninen tuki auttaa aina. Heidän asiakaspalvelunsa on superhyvää!
Terttu Niutanen Viestintäpäällikkö, Sinebrychoff
Vaihdoimme kankeaksi koetun järjestelmän ViidakkoCEM automaatiotyökaluun. Työkalun helppokäyttöisyys ja ketteryys oli yksi tärkeimmistä valintakriteereistämme.
Tero Lintunen Operations Manager, Viasat Finland

Haluan kuulla lisää automaatiosta

Sähköposti:
Yritys: