Vinkit ja ohjeet

Markkinoinnin automaatio ja sisältömarkkinointi: kivenkovaa dataa sisältösi tehokkuudesta

Kokonaisvaltainen automaatiotyökalu antaa kivenkovaa dataa sisältömarkkinointisi toimivuudesta, minkä perusteella markkinointitoimia voi kehittää entisestään.

Sisällön tuottamisen lisäksi markkinoinnin yksi tärkeimmistä tehtävistä on kuitenkin toimenpiteiden tehokkuuden mittaaminen ja analysointi. Markkinoinnin automaatiotyökalua voi kaiken muun lisäksi käyttää myös oman sisältömarkkinoinnin analysointiin ja tehostamiseen. Lue lisää 16.01.2017

Markkinoinnin automaation hyödyt – 14 syytä tehdä markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaation myötä myynti ja markkinointi ovat jatkuvasti lähentyneet toisiaan, ja siitä hyötyvät kaikki.

Markkinoinnin automaatio on useimmille ammattimaista markkinointia tekeville joko arkipäivää, tai vähintäänkin vuoden 2017 ostoslistan alkupäässä. Tässä 14 syytä tarttua toimeen! Lue lisää 29.12.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Oikein valjastettuna automaatiotyökalujen raportointi- ja analyysityökalut toimivat tärkeänä työkaluna strategiseen päätöksentekoon.

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan. Lue lisää 21.06.2016

Ohjaatko sinäkin vielä etusivulle? - Näin luot hyvän laskeutumissivun

Katso kuvat Laskeutumissivu on erinomainen tehokeino esimerkiksi uutta tuotetta tai palvelua lanseeratessa.

Pitkään vain laajemmat markkinointikampanjat ovat ansainneet oman laskeutumissivunsa. Yhä useampi yritys on kuitenkin huomannut hyvien laskeutumissivujen merkityksen markkinoinnin tehokkuudelle. Lue lisää 23.02.2016

Mikä ihmeen omnichannel?

Omnichannel-markkinointi eroaa yksinkertaisimmillaan perinteisestä monikanava-ajattelusta siinä, että kaikki kanavat keskustelevat keskenään tehokkaammin.

Viimeisen vuoden aikana on markkinointimessujen käytävillä saattanut kävijän korviin kantautua termi omnichannel-markkinointi. Puhutaan saumattomista asiakaskokemuksista eri kanavissa ja uudenlaisesta tavasta ajatella markkinointia. Mikä on muuttunut vai onko mikään? Lue lisää 17.02.2016

Vuoden 2016 must-have markkinointiteknologiat

Mitä markkinointiteknologioita jokaisen yrityksen tulisi hyödyntää vuonna 2016?

Vuosi sitten Harvard Business Review listasi seitsemän markkinoinnin teknologiaa, joita jokaisen yrityksen tulisi käyttää. Katsoimme, miltä tilanne näyttää vuosi myöhemmin – ja lisäsimme yhden oman. Lue lisää 14.01.2016

Tuntemattomat verkkosivukävijät, markkinoinnin & myynnin ongelma vai mahdollisuus?

Tuntemattomat verkkosivukävijät, jotka eivät jätä yhteystietoja, ovat äärimmäisen tärkeä linkki digimarkkinoinnin kokonaisuudessa.

Leadfeederin Head of Partnerships Jaakko Paalanen vierasbloggaa tuntemattomien verkkosivukävijöiden potentiaalista sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä. Lue lisää 11.01.2016

Lomaile niin, ettei kukaan huomaa sinun lomailevan ja muita jouluvinkkejä

Jouluna on aikaa selailla nettiä, joululahjaksi saatuja lahjakortteja käytettävänä ja vääränkokoisia villapaitoja vaihdettavana.

Vaikka markkinoinnin ja viestinnän huoneet hiljenevät, asiakkaat eivät menetä kiinnostustaan – usein päinvastoin. Etukäteen suunnittelemalla ja ajastamalla voit lomailla huoletta. Listasimme jouluvinkkejä markkinointiin ja viestintään. Lue lisää 16.12.2015

O2O – Kuinka yhdistää online- ja offline-asiakaskokemus

Kunkin kontaktipisteen jälkeen tulee varmistaa, että asiakaskokemus jatkuu kohti seuraavaa kontaktia luontevana, katkeamattomana ja oikeaan suuntaan.

O2O eli online-to-offline -markkinoinnilla pyritään kohtaamaan asiakas monikanavaisesti juuri siellä, missä hän sattuu kulloinkin liikkumaan. Millä eri keinoilla voit yhdistää online- ja offline-kokemuksen? Lue lisää 27.11.2015