Vinkit ja ohjeet

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

Tutkimukset osoittavat, että personoidut otsikot voivat kasvattaa viestien avausastetta jopa 41%.

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta? Lue lisää 16.03.2017

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Markkinoinnin automaatio on tehnyt asiakkaan kontaktoimisesta tarkempaa niin ajallisesti kuin sisällöllisestikin.

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa. Lue lisää 21.02.2017

Laske markkinointisi arvo - ROI:n perusteet

ROI eli Return on Investment tarkoittaa kirjaimellisesti sitä määrää rahaa, minkä yritys saa takaisin investoinneistaan.

ROI on lyhenne, joka on pikkuhiljaa siirtynyt myös markkinointitiimin jokapäiväiseen käyttöön. Mutta mikä tämä mystinen ROI oikein on ja miksi sitä pitäisi käyttää? Lue lisää 20.02.2017

Markkinoinnin automaatio ja sisältömarkkinointi: kivenkovaa dataa sisältösi tehokkuudesta

Kokonaisvaltainen automaatiotyökalu antaa kivenkovaa dataa sisältömarkkinointisi toimivuudesta, minkä perusteella markkinointitoimia voi kehittää entisestään.

Sisällön tuottamisen lisäksi markkinoinnin yksi tärkeimmistä tehtävistä on kuitenkin toimenpiteiden tehokkuuden mittaaminen ja analysointi. Markkinoinnin automaatiotyökalua voi kaiken muun lisäksi käyttää myös oman sisältömarkkinoinnin analysointiin ja tehostamiseen. Lue lisää 16.01.2017

Markkinoinnin automaation hyödyt – 14 syytä tehdä markkinoinnin automaatiota

Markkinoinnin automaation myötä myynti ja markkinointi ovat jatkuvasti lähentyneet toisiaan, ja siitä hyötyvät kaikki.

Markkinoinnin automaatio on useimmille ammattimaista markkinointia tekeville joko arkipäivää, tai vähintäänkin vuoden 2017 ostoslistan alkupäässä. Tässä 14 syytä tarttua toimeen! Lue lisää 29.12.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Oikein valjastettuna automaatiotyökalujen raportointi- ja analyysityökalut toimivat tärkeänä työkaluna strategiseen päätöksentekoon.

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan. Lue lisää 21.06.2016

Ohjaatko sinäkin vielä etusivulle? - Näin luot hyvän laskeutumissivun

Katso kuvat Laskeutumissivu on erinomainen tehokeino esimerkiksi uutta tuotetta tai palvelua lanseeratessa.

Pitkään vain laajemmat markkinointikampanjat ovat ansainneet oman laskeutumissivunsa. Yhä useampi yritys on kuitenkin huomannut hyvien laskeutumissivujen merkityksen markkinoinnin tehokkuudelle. Lue lisää 23.02.2016

Mikä ihmeen omnichannel?

Omnichannel-markkinointi eroaa yksinkertaisimmillaan perinteisestä monikanava-ajattelusta siinä, että kaikki kanavat keskustelevat keskenään tehokkaammin.

Viimeisen vuoden aikana on markkinointimessujen käytävillä saattanut kävijän korviin kantautua termi omnichannel-markkinointi. Puhutaan saumattomista asiakaskokemuksista eri kanavissa ja uudenlaisesta tavasta ajatella markkinointia. Mikä on muuttunut vai onko mikään? Lue lisää 17.02.2016

Vuoden 2016 must-have markkinointiteknologiat

Mitä markkinointiteknologioita jokaisen yrityksen tulisi hyödyntää vuonna 2016?

Vuosi sitten Harvard Business Review listasi seitsemän markkinoinnin teknologiaa, joita jokaisen yrityksen tulisi käyttää. Katsoimme, miltä tilanne näyttää vuosi myöhemmin – ja lisäsimme yhden oman. Lue lisää 14.01.2016