Blogi

Tietoiskuja ja hattaraa Markkinoinnin viikolla 2016

Koodiviidakon tietoiskut digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista keräsivät sankoin joukoin yleisöä Markkinoinnin viikolla.

Aiemmin Markkinointiviestinnän viikkona tunnettu tapahtuma uudisti nimensä ja paikkansa. Vuoden 2016 tapahtuma järjestettiin Pasilan Messukeskuksessa ja keräsi yli 5000 kävijän ennätysyleisön. Koodiviidakko osallistui messuille oman tietoiskulavansa voimin ja kaksipäiväisen rupeaman aikana tarjosimme satoja annoksia omenahattaraa sekä tietysti markkinoinnin ja viestinnän tietoiskuja, joita kävi seuraamassa valtava joukko ihmisiä. Lue lisää 06.10.2016

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Sovelluskehityksen kannalta päätelaitteiden erottelu alkaa olla veteen piirretty viiva. Palvelut yhdenmukaistuvat laitteesta huolimatta.

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle? Lue lisää 20.09.2016

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Oikein valjastettuna automaatiotyökalujen raportointi- ja analyysityökalut toimivat tärkeänä työkaluna strategiseen päätöksentekoon.

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan. Lue lisää 21.06.2016

Tutkimus: Kuinka linkkien sijainti vaikuttaa uutiskirjeen CTR:ään?

Vältä lukijan informaatioähky muotoilemalla sisällöt otsikkoa myöten selkeiksi ja ytimekkäiksi ja sijoita tärkeät linkit oikeaan kohtaan.

Voidaanko analytiikalla saada tietoa siitä, mihin lukijan huomio ohjautuu sähköpostimarkkinoinnissa? Mihin CTA tai Lue lisää -linkki tulisi sijoittaa ja kuinka se vaikuttaa uutiskirjeiden klikkimääriin eli CTR:ään? Näitä asioita miettivät apulaisprofessori Ashish Kumar Aalto-ylipiston kauppakorkeakoulusta ja markkinoinnin professori Jari Salo Oulun yliopiston kauppakorkeakoulusta. Lue lisää 17.05.2016 2

Ostoprosessi murroksessa - saatatko asiakkaasi perille ostajan polulla?

Yrityksesi markkinoinnin on toimittava navigaattorina, joka opastaa potentiaaliset asiakkaasi eri polkuja pitkin ostajiksi.

Helmikuussa avasimme blogissamme käsitettä omnichannel-markkinointi, jonka yksi tärkeimmistä osa-alueista on asiakkaan digitaalisen matkan kartoittaminen ja markkinointikanavien roolien määrittäminen. Tässä kuussa katsomme, miltä digitaalinen ostoprosessi näyttää. Lue lisää 21.04.2016 3

Ohjaatko sinäkin vielä etusivulle? - Näin luot hyvän laskeutumissivun

Katso kuvat Laskeutumissivu on erinomainen tehokeino esimerkiksi uutta tuotetta tai palvelua lanseeratessa.

Pitkään vain laajemmat markkinointikampanjat ovat ansainneet oman laskeutumissivunsa. Yhä useampi yritys on kuitenkin huomannut hyvien laskeutumissivujen merkityksen markkinoinnin tehokkuudelle. Lue lisää 23.02.2016

Mikä ihmeen omnichannel?

Omnichannel-markkinointi eroaa yksinkertaisimmillaan perinteisestä monikanava-ajattelusta siinä, että kaikki kanavat keskustelevat keskenään tehokkaammin.

Viimeisen vuoden aikana on markkinointimessujen käytävillä saattanut kävijän korviin kantautua termi omnichannel-markkinointi. Puhutaan saumattomista asiakaskokemuksista eri kanavissa ja uudenlaisesta tavasta ajatella markkinointia. Mikä on muuttunut vai onko mikään? Lue lisää 17.02.2016

Vuoden 2016 must-have markkinointiteknologiat

Mitä markkinointiteknologioita jokaisen yrityksen tulisi hyödyntää vuonna 2016?

Vuosi sitten Harvard Business Review listasi seitsemän markkinoinnin teknologiaa, joita jokaisen yrityksen tulisi käyttää. Katsoimme, miltä tilanne näyttää vuosi myöhemmin – ja lisäsimme yhden oman. Lue lisää 14.01.2016

Tuntemattomat verkkosivukävijät, markkinoinnin & myynnin ongelma vai mahdollisuus?

Tuntemattomat verkkosivukävijät, jotka eivät jätä yhteystietoja, ovat äärimmäisen tärkeä linkki digimarkkinoinnin kokonaisuudessa.

Leadfeederin Head of Partnerships Jaakko Paalanen vierasbloggaa tuntemattomien verkkosivukävijöiden potentiaalista sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä. Lue lisää 11.01.2016

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

27 % niistä, jotka ovat alkaneet vastikään hyödyntää automaatiota, kokevat viestien vastaavan paremmin vastaanottajan tarpeita. Tekemällä oppii: kaksi vuotta...

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio? Lue lisää 27.10.2015